◄ Terug naar het overzicht

Het werven van ICT-specialisten

Een nieuwe week betekend een nieuwe publicatie. Deze week gaan we dieper in op de vraag wie er verantwoordelijk is binnen de organisatie voor het werven van externe ICT specialisten.

Wie is er verantwoordelijk voor het werven van de externe ICT specialist?
Uit het onderzoek is gebleken dat de Teamleider  (44%) op de eerste plaats staat als het aankomt op het werven van een externe ICT specialist. Op de tweede plaats komt de HR-Manager (25%) gevolgd door de Delivery Manager (13%). De lijst wordt aangevuld met de Projectleider (7%), de Directie (7%) en overige verantwoordelijke (4%).

Week 4 werven

 
Conclusie
Uit deze publicatie kunnen wij opmaken dat de Teamleider de belangrijkste verantwoordelijke is voor het inhuren van externe ICT specialisten. De Teamleider stuurt het team en geeft structuur aan in het werk. Dit moet hij kunnen doen met specialisten waar hij een klik mee heeft. Deze specialisten moeten goed kunnen luisteren en ondersteunen waar nodig. Gebeurt dit niet dan loopt het project vertraging op. Doorgaans wordt hij hierin ondersteund door de Delivery Manager en de HR-manager.

 
De directie beslist ongetwijfeld mee over het besluit om een externe ICT specialist in te huren. Echter, de directie houd zich meer bezig met de lange termijn visie waardoor er minder wordt geparticipeerd in de directe taak van het inhuren van externe ICT specialisten.